Tänder ett ljus för dig idag, Ingmar och tänker på er alla i familjen.
Tack för många fina och glada minnen på Näset.
Fina farfar, jag älskar och saknar dig så❤️❤️
Älskade Ingmar,
med dig var livet fest,
med dig blev varje dag möjlig.
Härifrån och framåt -
så tog vi oss an livets utmaningar.
”Med öppna ögon låt oss se
på livets rikedom” -
så ledde du oss i sång
vid valborgselden.
Så levde du,
andetag för andetag.
Och tills vi möts igen,
må Gud hålla dig i sin hand.
🙏❤️
Din lillasyster är förtvivlad. Kan inteförstå. En del av min helhetsbarndom är borta. Kanske finns du där i det nya som fattigt nog kallas himlen. Må den vara som vi hoppas.
Tack Ingmar för alla fina år som arbetskamrater.
Vila i frid.
Tack Ingmar för alla fina arbetsår - och många glada skratt.
Vila i frid.
En sista hälsning från Pirkko och Gunnar
Vi sågs i havet vid Ransvik du tyckte att jag liknande din mamma. Din kusin Brita
Hesslan min vän - du var en fantastisk medmänniska och vän. Ett stöd och hjälp med kloka råd till alla som sökte upp dig. Och det var det många som gjorde. Man tänkte ofta ”hur skulle Hesslan ha tänkt och hur skulle han ha agerat”. Ingmar var tryggheten personifierad för oss som kände honom. Vi har inte haft så mycket kontakt de senaste åren men jag och många med mig från Volvotiden saknar dig Ingmar. Tänker på dig och din familj i denna stund.
RIP Ingmar❤️
Älskade pappa, morfar och svärfar ❤️
Du försvann oväntat och mitt i, men vilket liv du levde.
Din mjuka hand i min. Den trygga och varma som klappat och tröstat så många gånger. Vi håller dig för evigt i våra hjärtan. En legend har seglat vidare, tills vi möts igen
"Mamma, om du vill prata med morfar kan du prata med solen - så kan solen säga till morfar", Theo, 5 år
Käre Ingmar, jag saknar dig redan, på din plats en meter snett bakom mig när vi övar i församlingshemmet ... Men nu är du på en ännu bättre plats och jag vet att du för med dig sång och glädje varhelst du far. Mitt varmaste deltagande i sorgen åt alla nära och kära.
Vila i frid
Hej Ingmar. Vi vill tacka för vänskap, din härliga humor och många många visdomsord..
Finaste, finaste Ingmar!!
Du som var basen, glädjespridaren och den kramgoaste gubben... Som jag kommer sakna dig!! Sov i ro!! Håll lite koll på mig 🥺
Trots att det är länge sedan vi sågs är du inte glömd.
En god granne som alltid hade några varma, humoristiska eller kloka ord till hands.
Tack Ingmar för roliga sångarminnen och dina fina och roliga annekdoter! Saknad!
En uppskattad kusin har lämnat oss
I minnet du lever. Du finns alltid kvar i minnet vi ser dig precis som du var
Vida i frid
Inga och Lars Hertin
Tack för alla fina minnen från Gärdhems kyrkokör.
Vila i frid
Vi är så tacksamma för alla glädjefyllda stunder vi fick dela med vår kära, fina och kloka vän Ingmar! Vila i frid!
Kära Ingmar!
Tack för att du bidrog så mycket till min bästa arbetsperiod i livet, Volvo Monitor, och sedan på Volvo Media! Först som kollega, sedan som chef. Ditt stora hjärta gjorde arbetet så lätt och vi hade så himla kul ihop!
Ingmar, tack för alla samtal, skratt, kortspel, bad och fina minnen genom åren. Du var en extra morfar för Helge och Tage, och ingen kommer att göra ”ryssen” som du. Du är saknad.
PUS (du vet varför jag stavar det så)
Jenny, Helge och Tage
Nu kan jag inte lnte möta dig min goe trygge storebror på denna jord längre. Men när jag ser min hand röra sig ser jag ibland din. Det får dröja en liten tid tills vi kan dra i samma tampar i båtsyssla eller sjunga var sin stämma i en gemensam sång igen. Din lillebror Helge
I nästan 60 år har vi i våra olika positioner delat tankar och klokheter. Vi har smattrat på skrivmaskiner innan elektroniken tryckte ut dem. Vi har lyssnat på lappjok i minus 40 grader och vi har guidat journalister genom Volvos mysterium i betydligt varma trakter. De sista fyra månaderna har Du trots situationen med din vanliga lättsamhet och humor delat med dig nästan dagligen av Dina svårigheter. Få har betytt så mycket för mig som Du, Ingmar
I ljust minne bevarad.
Rune
Lars
Jenny
Anders
med familjer
Älskade pappa/svärfar,
Vi var inte beredda på att du skulle dö,
men vilket liv du levt!
Vi kommer sakna dig och din värme, klokhet och humor.
Samtidigt är vi tacksamma över allt du varit och gett.
Vi älskar dig ❤️
En sista hälsning
Pappa, farfar, Ingmar. Vi är så tacksamma för att du har varit en närvarande och aktiv del i allas våra liv. På olika sätt. Av dig har vi lärt oss kärlek och hur stark och viktig den är och kan vara. Vi bevarar dig genom alla minnen. De är många och de är oerhörda. Tack för att du var du. I vått och torrt.
Tack för alla skratt och tack för alla fina samtal.
Vi minns dig med värme
Vila i Frid
Ingegerd, Christer, Magnus,Sofia med familjer
För oss kommer alltid minnet av skratt, humor, finurligheter och fina samtal på Näset och i Mölle finnas med oss. Bästa hälsningar från Anders och Nettan Gustafsson
Tack för alla ljusa minnen
Det finns ett hav, som ingen ser,
det finns en grav, där ingen dör,
det finns en sol, som ej går ner,
det finns en strand i varje själ.
Varmt tack för din livsgärning och vår vänskap. Vila i frid.
En sista hälsning till vår käre morbror
Tack för alla ljusa minnen
Tack för den här tiden Ingmar. Du har alltid varit en glad person när vi har träffats
Tack för alla goda stunder tillsammans.
Vi bär med oss många fina minnen.
Vila i frid.
Tack för alla ljusa stunder vi haft tillsammans!
Du finns i våra hjärtan
Tack för allt, under alla år!
Tack för alla ljusa minnen
Vila i frid
Tack för allt
Tack för alla ljusa minnen
Våra varmaste tankar till dig och din familj.
Din omtänksamhet och din otroliga verbalitet glömmer vi inte.
Vila i frid Ingemar.
Du finns i våra hjärtan
I ljust minne bevarad
Vi kommer minnas dig, din humor,
dina berättelser och skrönor
tex om Samsippskogen i Gärdhem.
Vila i frid
Genom sorgens mörker lyser minnenas ljus. Sov i ro.
Ett sista farväl
Tack för att vi fick lära känna dig.
Vila i frid.
I tacksamhet har vi minnet av Ingmar, hans vänskap och gemenskap vi delat i olika sammanhang. Vi minns hans lugn, driv, empati, saklighet och humor - allt buret av en genuin kristen livssyn.
Ingmars ledarskap betydde också mycket för Bräcke diakoni, där han ledde stiftelsen med lika delar värme och beslutsamhet.
Ditt minne lever
Tack för alla ljusa minnen
Vi tänker på många fina möten i Gärdhem på 70-talet
Vila i frid
Tack för alla ljusa minnen
Tack för fina möten.
Må Ingmar vila i frid och uppstå i härlighet!
I ljust minne bevarad
Sov i ro
Sov gott Ingmar ❤️
Vi tänker på er och delar er sorg!
Tack för allt du gjort i Mölle
Vila i frid
En sista hälsning
I ljust minne bevarad
Ditt minne lever
Ingmar, tack för alla samtal, skratt, kortspel, bad och fina minnen genom åren. Du var en extra morfar för Helge och Tage. Du är saknad.
Vila i frid
Jag har varit med om dig. Jag kan aldrig förlora dig.
Tack för alla ljusa minnen
Ingmar,
Vi minns dina välformulerade ord, din värme, din humor och ditt omtänksamma hjärta. Framför allt minns vi åren i sångens gemenskap i Näsets kyrka.
Vi sänder varma tankar till dina nära och minns dig med tacksamhet.
Fina Ingmar, Tack för alla roliga stunder genom åren. Vila i frid.
Vårt sista farväl
Ingmar, tack för 57 år i Din närhrt